Sisäilman laadun parantamisessa viestintä on avainroolissa

Translation missing: fi.sections.featured_blog.article.by_author

Sisäilman laadun parantaminen on jokaisen yrityksessä työskentelevän edun mukaista. Sisäilma-asiat puhuttavatkin nyt entistä useampaa, sillä selättämämme pandemia on muistuttanut meitä siitä, kuinka ilmassa liikkuvat epäpuhtaudet voivat kulkea hengityselimiimme ja sairastuttaa.

Sisäilman laadun parantaminen yrityksessä on koko työyhteisön yhteinen hanke joka parhaimmillaan tuottaa pysyviä tuloksia niin yksilö- kuin yritystasolla. Ihannetilanteessa koko työyhteisö seisoo saman tavoitteen takana ja sisäilmasta keskustellaan avoimesti hyvässä hengessä.

Kuinka sisäilma-asioista viestitään koko yritykselle niin, että se nähdään positiivisessa valossa, kaikkien hyvinvoinnin kannalta viisaalta resurssien käytöltä?

Proaktiivisuus on välittämistä – älä odota, että joku nostaa ongelman esiin

Odottamisessa on aina kääntöpuolensa: jos epäilet yrityksesi olevan sisäilman puhdistamisen tarpeessa, sen on todennäköisesti huomannut jo moni muukin ja se on saattanut vaikuttaa jo työntekijöidesi ja kollegoidesi tuottavuuteen.

Mikäli muut ovat huomanneet tilanteen jo ennen kuin olet ottanut asian puheeksi, on siitä todennäköisesti jo keskusteltu kahvitauoilla. Viestimällä sisäilma-asioista avoimesti ja kaikki osapuolet huomioimalla vahvistat työntekijöidesi ja kollegoidesi luottamusta yritystä kohtaan.

Kollegoiden huomiot ja mielipiteet ovat tärkeitä, ja niiden jakamiseen on syytä kannustaa alusta saakka.

Kirkastamalla viestisi rakennat luottamusta

Kaikessa sisäilmaa koskevassa viestinnässä kannattaa ottaa huomioon, että monella voi olla erilaisia käsityksiä aiheeseen liittyen. Ei ole harvinaista, että heikon sisäilman aiheuttamia oireiden vakavuutta tai aitoutta suorastaan epäillään. Muista siis olla viestinnässäsi selkeä ja johdonmukainen – toimiin on ryhdytty kaikkien hyvinvoinnin edistämiseksi.

Kun pidät viestisi kirkkaana ja työntekijöidesi hyvinvoinnin keskiössä, vastaanotto on parempi ja sen tavoitteet tulevat kaikille selväksi. Ennakkoluuloja oikaisevan ja tietoisuutta lisäävän tiedon välittäminen on todellista sisäilmajohtamista!

Suunnitelmallisuudella osoitat sitoutumista tulokseen

Tehokkaan ja uskottavan viestin keskiössä on aina hyvä suunnitelma. Kun selkeää ja tavoitteellista viestintää seuraa hyvä toteutus sisäilman parantamiseksi, on jokaisen työntekijän helpompaa ymmärtää siihen liittyvät käytännön toimenpiteet ja tavoitteet.

Sisäilman hyvän laadun ylläpidossa sinua auttaa UniqAirin puhtaan ilman palvelu. Palvelukonsepti ottaa kattavasti huomioon sisäilman laadun mittauksen sekä henkilöstön palautteen ja tuottaa tulosten perusteella konkreettisia ehdotuksia tilanteen kehittämiseksi. Lue lisää täältä

Asiantuntijamme auttavat sinua tiellä kohti parempaa sisäilmaa ja tuloksekkaampaa liiketoimintaa

Sisäilman laadun kehittämiselle on ihan hyväksyttyä olla liiketoiminnallinen peruste, joka johtaa lopulta henkilöstön hyvinvointiin ja sitä kautta tuottavuuteen.

Yrityksen tulee tehdä kannattavaa liiketoimintaa. Henkilöstö on siinä yhtälössä resurssi, joka kannattaa pitää iskukykyisenä, jotta kannattavuus säilyy. Kyse ei siis ole vain siitä, voivatko kaikki työpaikalla hyvin ja onko asiat ”kivasti” vaan siitä, kuinka tehokkaasti henkilöstö suoriutuu työstä poistamalla ylimääräiset haittatekijät, kuten heikko sisäilma.

Sisäilman laadun parantamisesta viestiminen työyhteisössä on tärkeää, sillä työhyvinvointia edistävät hankkeet jäävät työkiireiden lomassa muuten helposti huomiotta. UniqAirin ilmanpuhdistin sulautuu niin helposti toimistoympäristöön ja on lisäksi hiljainen, että se saattaa jäädä monelta huomaamatta.

Kun työntekijöidesi ja asiakkaidesi hyvinvointi on sinulle tärkeää, panosta sitä kehittävään viestintään ja toteutukseen. Positiiviset vaikutukset kantavat pitkälle. Jos haluat asiantuntijan apua sisäilman puhdistamiseen turvallisesti ja tehokkaasti, ota meihin yhteyttä jo tänään.

Mikäli olet kuitenkin vielä epävarma puhtaan sisäilman vaikutuksesta hyvinvointiin, ota meiltä UniqAir Pro testijaksolle. Asiantuntijamme on yhteydessä laitteen toimittamisesta viimeistään seuraavan arkipäivän aikana!